14 July 2008

MENULIS

Menulis?..
Persaolan itu sering menerjah dibenak.
Memang sudah lama aku tidak menulis terutamanya cerpen.

Kenapa?..
Persaolan itu belum terjawap hingga kini.
Walau tidak pernah memenangi apa-apa anugerah atau pengiktirafan lain, karya ku pernah tersiar dalam Akbar Berita Minggu, Mingguan Perdana , Mingguan Wanita, Majalah URTV , Majalah Keluarga dll. Malah aku pernah juga mendapat banyak surat-surat peminat dari seluruh pelusuk tanah air yang meminati karya-karya ku ketika itu.

Seingat aku kali terakhir karya aku tersiar pada akhir tahun 1990an. kalau tak silap tajuknya 'Nilai Kasih' dalam Majalah Keluarga. Sebelum itu karya aku juga kerap muncul dalam Akbar Watan.

Memang aku minat menulis, bagiku penulisan ini satu kepuasan. Aku menulis untuk kepuasan diri sendiri. Bila lama tidak menulis aku rasa ada satu kekosongan yang perlu diisi. Dan kekosongan itu tidak terisi hingga kini.

Mengapa?..
Biarlah ianya menjadi rahsia diriku sendiri.

No comments: