21 May 2015

BENGKEL INKUBATOR PENULISAN NOVEL

Pada 24 April hingga 27 April berkesempatan untuk mengikuti Bengkel Inkubator penulisan Novel yang di anjurkan oleh Dewan Persuratan Malayu Pahang dengan kerjasama Dewan Bahasa dan Putaka di Maran Golf Hill Resort. Banyak juga iimu yang ditimba ketika mengikuti kursus ini.

Keinginan untuk menulis novel makin bercambah setelah mengikuti bengkel ini, tambahan telah  lama tidak menulis. Walaupn agak terlewat namun masih punyai masa untuk merealisasi impian sejak sekian lama.

In Sha Allah akan menulis dan terus menulis selagi hayat di kandung bandan. Betulah kata Tuan Malim Ghozali MP pemenang S.E A Award writer 2013 yang menjadi pembimbing bengkel. Katanya menulis perlu tekun dan berdisiplin. Penulis kerjanya Membaca.. Memikir... Menulis ..  dan proses ini berulangan sehingga terhasilnya karya.

Kepada sesiapa yang berminat untuk mnjadi penulis, rajin-rajin membaca kemudian berfikir dan seterusnya rajin menulis... tanpa ketiga-tiga perkara ini karya hanya tinggal impian.

Saudara Ruslan Madun sedang memperkatakan sesuatu

Antara peserta yang hadir .. Pelita di dalam Kaca, Abd. Rafar, Abang Syuaimi
Pembimbing Tuan Malim Ghozali MP

2 comments:

®CT Nurza said...

Alhamdulillah! Berbaloi dan tak sia2 sangat kita pegi bengkel ni akak. Lepas ikuti bengkel ni la ikut tip Pak Malim ct mula tulis cerpen dan berjaya menembusi Majalah Wanita Kumpulan Utusan selain antologi2 bersama. Cara Pak Malim betul2 berkesan bila ct praktikkan. Akak tulislah terus hantar karya kat MM...

Unknown said...

Betul Ct.. Tahniah DPMP kerana dapat mengadakan kursus begini. Harap masa akan dating ada lagi kursus sebegini yang di anjurkan oleh DPMP.